WW North Yorkshire TW (W/B/T1) Stephen Bond

Startdatum11.6.12
Enddatum20.6.12
Anmeldeschluss10.6.12
Anmeldenhttps://touren.sac-hoherrohn.ch/tours/view/5c93df35-5cb0-4239-9d5b-0006ac120019

11.6.2012-20.6.2012 [Mo-Mi] Partner-Wanderwoche in Yorkshire, Swaledale, Wensleydale in Nordengland

11. – 20. Juni 2012 Co-Organisatoren und TL : Stephen Bond und Paul Huggel

Auszüge aus dem Programm:

1.Tag Flug nach Manchster und Transfer nach York
2.Tag York: Stadt(mauer)rundgang, Besuch Viking-Centre und Altstadt.
3.Tag Besichtigung Howard-Castle und Schlosspark
4. Tag Küstenwanderung am Aermelkanal: Robin-Hood-Bay – Whitby

5.Tag Transfertag mit Besuch Fountain-Abbey Weiterfahrt nach Richm

Albisser Georg, Albisser Sonja, Albrecht Walter, Bond Lydia (Gast), Bond Stephen, Bruderer Erika, Gonzenbach Elisabeth, Gonzenbach Hans, Graf Verena, Horat Ernst, Horat Eva Bohren(Gast), Huggel Paul, Huggel Ruth (Gast), Isenschmid Agnes, Kostezer Ruth, Kühne Elisabeth, Kühne Willi, Schwendimann Doris, Spring Elisabeth
Für englische Wettererwartungen ganz erstaunlich gute Verhältnisse. Ein einziger Tag "richtig englisches Wetter", 4 Sonmnentage!!

Wunderbare Stimmung, Super- Organisation, ein weiterer Bericht des „richtigen“ Engländers folgt.CO-Organisator.
Paul Huggel

In English (by request)
Ten days in North Yorkshire brought to Swiss eyes surprise after surprise at what the region had to offer: the historic city of York, where we walked the city walls and the ancient streets; the four-hour cliff-top hike on the North Sea coast; the extensive gardens, parkland and interior of a Lord’s palace; the magnificent ruins of a Cistercian abbey; the two valleys Swaledale and Wensleydale in the Yorkshire Dales National Park. Here the two rivers run fast, often over waterfalls and past sheep farms, and paths lead up to the high, wide peat(Torf)moors, a wild landscape with distant views, no houses, sheep living half wild, and no sound except the calls of the curlews. (Brachvögel)

1.Tag: Flug nach Manchester; Car via höchste Autobahn Englands nach York, Park Inn Radisson Hotel; York Münster (Evensong) Kurzrundgang in der Altstadt